Direktlänk till inlägg 10 februari 2019

Ett ljus i stormen

Av The Feather - 10 februari 2019 14:54

Snöstormen,
Den ogenomträngliga muren,

av fallande kalla snöflingor.


Ser jag plötsligt,
ett litet flackande sken,
En liten låga som brinner.

Om oändligt liten,
Så ser mina ögon,
Bara den lilla lågan,
I mina ögon,

skiner den starkt.


Fyller hela mitt synfält.


Trots att den finns,
Så långt borta,

Den värmer mitt inre.

Den ger mig hopp.


Stigen jag gått på,
Var krokig och vind.
Men när ljuset dök upp,
förändrades den.

Nu är den ej längre,

smal och krokig.
Om den är,
Kantad med vassa stenar.


Men den leder mej

rakt mot ljuset!
Jag känner mej 
övertygad om att
den väg jag valt,
Tar mej dit jag vill
Tar mej till mitt ljus,
Som gör livet värt att leva igen!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av The Feather - 25 februari 2019 11:28


Likt en älva syns siluetten bräcklig och tunn i dimman   virvlande går hon höljd i dunklet varken fager ej heller oskön   tillsynes svag och skör men trots regn och storm syns hon där än   knappt märkbar inga avtryck har...

Av The Feather - 10 februari 2019 14:48


En liten strimma av hopp, glädje och framtid.   Oändligt svag. Men den finns där. En strimma av ljus, I mörkret.   En svagoch flimmrande Stråle av solsken. I en himmel Annars fylld avmörka moln. Där Syns en liten öppning...

Av The Feather - 10 februari 2019 14:45


Like a ClamI have closed my shell.An ice cold streammade me close myself   I´ll be hiding in hereFor a long time.Just in case ifthat cold comes back.   I´m longing for a warm, soft breeze.But I´m afraid that if it ever comesI´ll still be trap...

Av The Feather - 10 februari 2019 14:39


Tidpunkt är viktigt. Det speciella ögonblicket,kommer aldrig tillbaka.Ett ögonblick, av tvekan,kan aldrig glömmas.Ett ord aldrig återtas,Ett misstag ej  ogjord. Vi kan alla göra misstag,Vi kan missa,många ögonblick.   Men det just det där, ...

Presentation


Dikter som jag skriver för att sortera dåliga minnen. Lämna dem och blicka framåt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards